Historie om klubben

Klubhuset

Østmøn Fodboldklub som det hedder i dag er en underafdeling af Østmøn Skytte, Gymnastik og Idrætsforening  Denne er en sammenslutning af hele 3 foreninger, Borre Idrætsforening (start ca. 1900), Magleby SG & I (1928) og Elmelunde/Keldby Idrætsforening (1930). I 1963 startede S.G og IF i sammenslutning med Magleby skytte- og gymnastikforening og i 1967/68 kom sammenslutningen så med Elmelunde og Keldby, hvor det kom til at hedde Ø.S.G & IF.

I 1900 tallet havde Østmøn Fodboldklub baner i Borre og i starten af 1960`erne havde klubben hjemmebane i Magleby v/Magleby Centralskole, fordi Borre blev nedlagt. I 1993 flyttede Østmøn Fodboldklub så igen - her flyttede vi til Hjertebjerg v/Hjertebjergskolen p.g.a. nedlæggelse af Magleby Centralskole og overgang til flytningcenter. Her mente den daværende bestyrelse at det var bedst at flytte, da skole og institutioner lå ved Hjertebjergskolen og det ville være centralt at placere klubben i nærheden.

1. januar 1993 trådte en aftale i kraft med delvis fusion sammen med Stege-Lendemarke Idrætsforening og Vestmøn IF som gjaldt drenge, juniorer og ynglinge - denne fusionS kom til at hedde Møns Fodboldklub. Den 1. januar 1994 trådte delvis fusion så i kraft omkring seniorer. Østmøn FK og Vestmøn FK ophører med samarbejdet i 2000.

Den 27. maj 1993 havde Østmøn Fodboldklub møde med kommunen omkring de nye baner v/Hjertebjergskolen og i slutningen af 1990`erne får Østmøn Fodboldklub langt om længe nye baner - så vi i dag har to 11-mandsbaner og en 7-mandsbane.

I starten af 2000 bygger klubben så klubhus med hjælp fra mange frivillige hjælpere. I dag har klubben et godt klubhus som bliver brugt meget til hyggelig samvær.

Hvis der er nogen som har informationer eller billeder omkring klubben - vil klubben blive glad for at høre mere omkring dette og evt. låne nogle billeder som kunne ligges på hjemmesiden.